Rekomendacje
W jaki sposób miasto Paryż stale ulepsza swoją infrastrukturę i usługi
Miasto Paryż stara się stale ulepszać swoją infrastrukturę i usługi, w tym celu opiera się na radach i doświadczeniach swoich obywateli: postrzeganiu polityk miejskich, analizie opinii użytkowników, testach nowych koncepcji i innowacji.
Rozwiązania Sphinx są podstawą procesu konsultacji z obywatelami:
- ocena usług cyfrowych: identyfikacja i przesłuchanie obywateli, którzy korzystali z jednej z usług online pod kątem prostoty, użyteczności i ogólnej satysfakcji, konsolidacja wyników w celu oceny wszystkich 23 usług cyfrowych po 3 miesiącach,
- zarządzanie ankietami ilościowymi: zbieranie informacji o użytkownikach za pomocą kwestionariusza wysłanego za pomocą śledzonych wiadomości e-mail i przypomnień, co pozwala dodatkowo wzbogacić bazę użytkowników,
- rekrutacja wstępna do badań jakościowych: zaproszenie znacznej bazy kontaktów użytkowników do udziału w badaniu za pomocą wywiadów lub grupy dyskusyjnej na określony temat, wolontariusze stanowią wówczas nową bazę, którą można wykorzystać z poszanowaniem RODO.
OPINIA KLIENTA:
‘Sphinx jest używany codziennie w naszej jednostce badawczej, jest to kompletne narzędzie do zarządzania ankietami. Szczególnie doceniamy dostępność infolinii, która pomaga nam możliwie jak najlepiej wykorzystać Sphinx, oraz słuchanie programistów, aby z roku na rok ewoluować narzędzie zgodnie z naszymi potrzebami.’
Pani Buhagiar, Head of the C3E Unit.
Odkryj projekt Somfy Spirit Survey
Od 2017 roku SOMFY, światowy lider w dziedzinie zrównoważonych rozwiązań automatyki domowej i smart home, powierzył Sphinx Institute przeprowadzenie krótkiej ankiety na temat ‘wspólnego życia i pracy’ w grupie. Aby sprostać temu wyzwaniu, stworzyliśmy projekt SOMFY SPIRIT SURVEY, kwartalny pomiar barometryczny nastrojów pracowników w oparciu o dwa główne przekonania: znaczenie monitorowania słuchania przez pracowników i potrzebę zaangażowania ich w ten proces. W tej perspektywie Instytut Sphinx opracował globalne podejście: uruchomił protokół zbiórki, aby indywidualnie zebrać odczucia w tej sprawie, wszystkich pracowników SOMFY na całym świecie. Przygotowany został kwestionariusz, a następnie przetłumaczony na 14 języków i wysłany pocztą elektroniczną lub samoobsługą w Internecie z unikalnym kodem dla tych, którzy nie posiadają adresu e-mail. Została przeprowadzona analiza wyników z monitorowaniem kluczowych wskaźników (syntetycznie) i z podkreślaniem zmian występujących między różnymi falami, latami i jednostkami biznesowymi. Oprócz tego, opracowana została spersonalizowana platforma online w celu analiz doradczych, aby umożliwić menedżerom dostęp do wyników swojego obwodu w czasie rzeczywistym i wesprzeć odpowiednie działanie.
OPINIA KLIENTA:
‘Ta ankieta jest ważnym barometrem, który pozwala nam poznać uczucia każdego na drodze do wspólnego życia i pracy każdego dnia. Jest to kluczowe narzędzie do zarządzania. Sphinx był w stanie wsłuchać się w nasze potrzeby, a skalowalne rozwiązania wdrażane przez zespół doskonale spełniają nasze oczekiwania. Ludzie pracujący w Sphinx są elastyczni i są w stanie zapewnić rozwiązania ‘szyte na miarę’, z których jestem bardzo zadowolona. Naprawdę doceniam naszą współpracę, która jest ludzka i oparta na satysfakcji klienta i prawdziwym słuchaniu.’
Pani Pellier, Group Surveys & Onboarding Manager
Od corocznego urządzenia ankietowego, po narzędzie do ciągłej poprawy jakości
Od 1998 r. GRUPA POMONA, lider w dystrybucji produktów spożywczych dostarczanych profesjonalistom z branży gastronomicznej oraz do pobliskich wyspecjalizowanych sklepów spożywczych. W celu zmierzenia postrzeganej przez klientów jakości swojej oferty oraz usług, wykorzystuje rozwiązania programowe Sphinx do stworzenia globalnego systemu ankiet rocznych. Pomona bierze pod uwagę różnorodność sieci i ustanawia standardowe wskaźniki jakości, aby uczynić badanie narzędziem do ciągłego doskonalenia:
- opracowanie reprezentatywnej próby klientów według kryteriów sieci, regionu, miejsc, agencji, segmentu klientów (zbiorowy catering, komercyjny, GMS, PMS, rzemieślnicy) w celu uzyskania dokładnego obrazu ogólnego zadowolenia klienta, według rodzaju klientów według regionu,
- przeprowadzanie wywiadów na przestrzeni roku, w zależności od sezonowości dystrybuowanych produktów, aby jak najbardziej ‘trzymać się’ doświadczenia klienta,
- analiza korelacji między ogólną satysfakcją a innymi kluczowymi kryteriami, ujęcie wyników w perspektywie za pomocą punktów odniesienia między regionami i sieciami, pomiar zmian wskaźników, monitorowanie pozycjonowania marek grupy w stosunku do konkurencji,
- raportowanie wyników za pomocą syntetycznych pulpitów nawigacyjnych wraz z platformą internetową umożliwiająca przekazywanie wiedzy o kliencie i ciągłe doskonalenie (verbatim klientów zorganizowany w sposób tematyczny, identyfikacja priorytetowych punktów wymagających ulepszenia).
OPINIA KLIENTA:
‘Pierwszą zasadą działania Grupy Pomona, to ‘orientacja na klienta’. Pomiar wydajności zadowolenia klienta jest zatem głównym elementem, który pozwala nam budować i zarządzać naszymi planami działania za pomocą wszystkich naszych pulpitów zarządzania. Moc rozwiązania Sphinx pozwala nam na tę finezję i bogactwo analiz na wszystkich poziomach: grupy, sieci, regionu, segmentu klientów i oczywiście klienta indywidualnego. Mamy zatem możliwość budowania nowych kierunków badań w celu doprecyzowania naszych strategicznych opcji na przyszłość.’
Pan Mantovani, Quality Safety Environment Director
Optymalizacja strategicznego wykorzystania otwartych pytań
Od 2017 r. GRUPA PRINTEMPS, francuska sieć domów towarowych zajmująca się głównie dystrybucją marek modowych, luksusowych i kosmetycznych, korzysta z rozwiązań programowych Sphinx do przeprowadzania badań satysfakcji klientów. W 2018 r. Grupa dystrybucyjna powierzyła Sphinx Institute wykorzystanie 40 000 verbatimów z dwóch otwartych pytań (mocnych i słabych stron Printemps w porównaniu z konkurencją). Oprócz analiz przeprowadzonych przez grupę Printemps, zespoły Sphinx dostarczyły potężne, precyzyjne i operacyjne analizy danych jakościowych:
- opracowanie spersonalizowanego i rozwijającego się słownika tematycznego (możliwość wzbogacania go w czasie) zbudowanego na podstawie tematów i podtematów dostarczonych przez grupę Printemps,
- dokładne analizy ukierunkowane na podejmowanie decyzji,
- kwantyfikacja danych jakościowych z chmurami słów (najbardziej powtarzające się terminy są przedstawione w większej formie) i możliwość odczytania symbolicznych verbatimów związanych z każdym pomysłem,
- priorytetyzacja głównych motywów i możliwość szczegółowego przeglądania wszystkich powiązanych podtematów sklasyfikowanych według ich znaczenia (z możliwością odczytania verbatimu związanego z każdym tematem lub podtematem),
- ilustracja profili klientów (promotorów, osób neutralnych i krytykujących) z dominującymi tematami dla każdego typu,
- raportowanie za pośrednictwem dynamicznej platformy internetowej z możliwością dla pracowników grupy Printemps, filtrowania wyników według dostępnych kryteriów (takich jak płeć, wiek, status lojalnościowy, sklep).
OPINIA KLIENTA:
‘Jestem w pełni usatysfakcjonowana wydajnością firmy Sphinx. Byłam pod wrażeniem precyzji słownika tematycznego: prawdziwe dzieło sztuki, którego sama nie byłabym w stanie zinternalizować! Nasz interlokutor zadbał aby nasze wymogi zostały spełnione, był elastyczny i reaktywny, co w efekcie pozwoliło nam zbudować operacyjny słownik, który można ponownie wykorzystać do innych badań, a tym samym zaoszczędzić czas ... i budżet! Dynamiczna platforma internetowa jest bardzo intuicyjna i umożliwia wyszukiwanie verbatimu tematycznie i w oparciu o określony profilu klienta za pomocą kilku kliknięć, jest to prawdziwa wartość dodana aby zoptymalizować opinie naszych klientów.’ -
Pani Gabirault, Marketing Study Manager